تاثیر گرما روی عملکرد دستگاه cnc

تاثیر گرما روی عملکرد دستگاه cnc

تاثیر گرما روی عملکرد الکتروموتور دستگاه cnc

بسیاری از موتورهای دستگاه سی ان سی با افزایش گرما عملکرد خوبی ندارند و احتمالاً به مدت زمان طولانی برای خنک شدن نیاز دارند. برخی از این الکتروموتورها را فقط هنگام خاموش کردن میتوان سرد کرد. این الکتروموتورها معمولاً در دماهای بالاتر از ۲۱۲ درجه فارنهایت تنها زمانی کار می کند که در محدوده عملکرد پیوسته موتور در اسب بخار باشند.

الکتروموتور های طراحی شده توسط شرکت OKUMA به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر ۲۱۲ درجه فارنهایت در محدوده وظیفه مداوم کار می‌کنند و به محض کاهش فشار آنها شروع به سرد شدن میکنند. حالا اگر شما برای سوراخکاری یک قطعه کار نیاز به استفاده از موتور با حداکثر توان داشته باشید، بلافاصله بعد از خارج شدن از محدوده حداکثر خروجی موتور، شروع به سرد شدن می‌کند و حتی می‌توان با تعداد اسب بخار کمتر هم برای برش قطعات دیگر استفاده کرد.

تاثیر دما روی اسپیندل و سایر قطعات دستگاه سی ان سی

البته تاثیر دما فقط روی عمر موتور و عملکرد اسپیندل محدود نمی‌شود و سایر اجزای دستگاه مانند پیچ ها و یاتاقان ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

وقتی که شما با درجه حرارت بالا روی یک قطعه کار می کنید، عملاً انبساط حرارتی بسیار زیادی به وجود می آورد که برای برخی از قطعات دستگاه غیر قابل تحمل است.

بنابراین وقتی که قصد انتخاب الکتروموتور دستگاه cnc را دارید حتماً باید در مورد نحوه از بین رفتن سریع گرمای موتور تحقیق کنید و مطمئن شوید که سازنده برای جبران افزایش دما راهکار مناسب و استانداردی در نظر گرفته است.

البته در بسیاری از دستگاه های سی ان سی پیشرفته از داده های جمع آوری شده توسط حسگرها هنگام کار دستگاه استفاده می شود تا امکان ثبت تغییرات دما وجود داشته باشد. بنابراین سیستم هوشمند دستگاه تغییر شکل حرارتی به هنگام کار و در هنگام استراحت روی اسپیندل را تشخیص می دهد و از آن برای سرد کردن موتور استفاده می کند.

همچنین نرم افزار میتواند داده‌های مربوط به چرخش اسپیندل، تغییر سرعت اسپیندل و توقف اسپیندل را تجزیه و تحلیل کند و از نتایج آنها برای بالا بردن بازدهی الکتروموتور دستگاه cnc استفاده کند.

 

نحوه کار دستگاه فرز CNC

tak-admin
ارسال دیدگاه