خطاهای نرم افزاری در انواع سی ان سی

خطاهای نرم افزاری انواع سی ان سی

کنترلر در سی ان سی  چیست؟

 

خطاهای نرم افزاری انواع سی ان سی
خطاهای نرم افزاری انواع سی ان سی

 

  • کنترلر را می توان مرکز فرمان دستگاه یا مغز دستگاه تعریف کرد. کنترلر ها مانند عامل ارتباطی شما به دستگاه هایتان می باشد و به کمک آن ها می توانید با دستگاه خود سخن بگویید و یا به عبارتی کنترلر controller به مانند مغز متفکر یک پردازش صنعتی می باشد.
  • سیستم های کنترلر cnc هم اکنون به طور گسترده ای در دستگاه های سی ان سی مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه کنترل اتوماتیک این دستگاه ها را بر عهده دارند. کنترل کننده های سی ان سی انواع و اقسام گوناگونی دارند و با استفاده از آن ها می توان بسیاری از توابع را پیاده سازی نمود.در کنترلر CNC به منظور کنترل و موقعیت یابی از یکسری دستورات با نام G کد و M کد استفاده می شود و کنترلر در واقع منعکس کننده ی این کد ها است. کنترلر CNC توانایی کنترل محورهای دستگاه را دارند و آن ها را مطابق با عملکردی که ما انتظار داریم هدایت می کنند. این کنترل شامل حرکت محور و دوران محور و… است.
انواع-کنترلر-در-دستگاه-سی-ان-سی
  • در cnc کنترلر controller به منظور کنترل و موقعیت یابی از یکسری دستورات با نام G کد و M کد استفاده می شود و کنترلر در واقع منعکس کننده این کد ها است. کنترلر controller سی ان سی توانایی کنترل محورهای دستگاه را دارند و آن ها را مطابق با عملکردی که ما انتظار داریم هدایت میکنند. این کنترل شامل حرکت محور و دوران محور و… است.

خطاهای نرم افزاری ایجاد شده در انواع سی ان سی 

 

خطا در برنامه نویسی و آماده سازی نرم افزار های دستگاه های سی ان سی

  • همانطور که در بالا گفتیم کنترلر به عنوان مغز متفکر دستگاه سی ان سی است و مهم ترین نقش در کنترلر مربوط به نرم افزار های آن است.در واقع این نرم افزار به عنوان هوش مصنوعی دستگاه عمل می کند و دقت و صحت برش را تعیین می کند. بنابراین می توانیم خطا در برنامه نویسیرا به عنوان یک ریشه مشکل دستگاه معرفی کنیم.
  • خطا در برنامه نویسی ممکن است ناشی از عدم شناخت کدهای مختلف G و M در نرم افزار باشد که نتیجه خود را روی برنامه نویسی نرم افزار سی ان سی و کنترلر می گذارد.

برنامه نویسی نادرست منجر به خطاهای محصول و توالی حرکت اشتباه خواهد شد.تشخیص این مشکلات برای اپراتورهای تازه کار و بی تجربه دشوار است.

  • کاربران جدید ممکن است به دلیل بی تجربگی در تشخیص این مشکل تلاش کنند ، بنابراین رفع آن گاهی اوقات دشوار است.خوشبختانه با آموزش
  • خوب ، کاربران جدید می توانند به سرعت یاد بگیرند.
  • اگر مشکل دستگاهتان با نکات گفته شده حل و فصل نشد ، لطفا آن را به نیروهای متخصص بسپارید.

اگر در کاری مهارت ندارید فرا  آموختن آن کاری درست و هوشمندانه است در این راه انتخاب آموزگار خوب یکی از مهم ترین مسائل است .

tak-admin
ارسال دیدگاه