انتخاب فلز مناسب برای ماشینکاری سی ان سی

فلزات

انتخاب فلز مناسب برای ماشینکاری cnc

انتخاب فلز مناسب برای ماشینکاری CNC شامل تجزیه و تحلیل عوامل مختلف است.بسته به قطعه یا محصول CNC ، فلزی که انتخاب می کنید و خواص آن نقش مهمی در موفقیت قسمت نهایی خواهد داشت.به عنوان مثال ، ممکن است فلز در برابر درجه حرارت شدید مقاوم باشد یا در برابر خم شدن یا شکستن تحت فشار مقاوم باشد.مقاومت در برابر خوردگی ، کارکرد ، قیمت ، وزن و ظاهر همه در انتخاب فلز مناسب نقش دارد.

  • آیا دستگاه CNC می تواند فلز را برش دهد؟
  • انواع ماشینکاری CNC چیست؟
  • فلزات CNC

آیا دستگاه CNC می تواند فلز را برش دهد؟

در واقع ماشین های CNC فلزات می توانند فلز را برش دهند و به دلیل دقت و صحت بالا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.بسته به مواد مورد بحث و استحکام و سختی آن ، ماشینکاری CNC نتایج و مراحل متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

 

انواع ماشینکاری CNC چیست؟

انواع مختلفی از دستگاه های CNC وجود دارد و بسته به هزینه ، مواد ، کیفیت و طراحی ، از دستگاه CNC مناسب استفاده می شود.روشهای رایج ماشینکاری CNC عبارتند از:

  • فرز CNC
  • چرخش CNC
  • ماشینکاری 5 محور CNC

فرزکاری و ماشینکاری CNC فرایندهای تولید بسیار رایج هستند و دلیل آن را به راحتی می توان فهمید.ماشینکاری CNC (کنترل عددی کامپیوتری) ، در مقایسه با روشهای سنتی ، تولید سریع را ارائه می دهد ، در حالی که به حداقل نیروی انسانی نیز نیاز دارد.مزایای این امر شامل نیروی کار مقرون به صرفه تر ، اما مهمتر از آن ، فضای کمتر برای خطای انسانی است.

در این روش قطعات نه تنها به سرعت ساخته می شوند ، بلکه ماشینکاری CNC سطح بسیار بالایی از کیفیت ، تکرارپذیری و دقت را فراهم می آورد.همچنین طیف گسترده ای از مواد برای ماشینکاری CNC وجود دارد ، از پلاستیک گرفته تا فلزات و سرامیک.

فلزات زیادی برای ماشینکاری CNC موجود است.در این پست وبلاگ ، ما قصد داریم نگاهی به مجموعه ای از فلزات متداول مورد استفاده در ماشینکاری CNC بیندازیم.این توصیه ها همچنین برای تراش CNC و ماشینکاری چند محور اعمال می شود.

فلزات مورد استفاده در ماشینکاری cnc کدامند؟

فلزات مناسب ماشینکاری
فلزات مناسب ماشینکاری
  • تیتانیوم –  تیتانیوم به عنوان یک فلز بسیار قوی و مقاوم شناخته می شود در حالی که نسبت قدرت و وزن عالی را حفظ می کند.این بسیار کارآمد است و می توان آن را به راحتی جوش داد.گرچه گرما را به خوبی هدایت می کند ، اما هدایت الکتریکی ضعیفی دارد.
  • فولادهای ضد زنگ -انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد.رایج ترین فولاد ضد زنگ آستنیتیک است که امروزه تمرکز ما بر آن است.ساختار شیمیایی آنها شامل منگنز ، نیتروژن و نیکل است که قابلیت ماشینکاری و جوش پذیری خوبی را فراهم می کند.
  • آلومینیوم – آلومینیوم به دلیل قابلیت کارکرد و تطبیق پذیری ، متداول ترین ماده ای است که در فرآیندهای فرز CNC استفاده می شود.
  • برنج – فلز برنج بسیار متنوع است و معمولاً در سیستم های لوله کشی استفاده می شود.همچنین تمایل دارد در آلات موسیقی و همچنین در لوازم دکوراسیون منزل استفاده شود.این به این دلیل است که بسیار کارآمد است و می تواند به پولیش بسیار بالایی دست پیدا کند و از نظر زیبایی لذت بخش باشد.برنج همچنین یکی از ساده ترین فلزات برای دستگاه CNC است.
tak-admin
ارسال دیدگاه