نرم افزار Siemens NX

نرم افزار Siemens NX

معرفی نرم  افزار  Siemens NX:

در فرایند تولید یک محصول، مفهومی تحت عنوان Product Life Management یا PLM مطرح است. امروزه بحثی که بسیار حائز اهمیت است، این است که تمام فرایند PLM در یک نرم افزار انجام بپذیرد. اینجا است که نرم افزار قدرتمندی مانند NX اهمیت پیدا می کند.

 

این نرم افزار امکانات گسترده ای برای طراحی، مهندسی و تحلیل و ساخت محصول در اختیار مهندسین قرار می دهد. دستورات و حالات متنوع طراحی، حل گرهای مختلف برای تحلیل های استاتیکی، دینامیکی، حرارتی، سیالاتی، ماشین کاری چند محوره و… گوشه ای از امکانات این نرم افزار محسوب می شود.

مشخصات Siemens NX :

با توجه به افزایش روزافزون استفاده از نرم افزار Siemens NX در صنعت و همین طور گستردگی امکانات و کاربردهای آن، نیاز است که مهندسین کشور برای یادگیری این نرم افزار در سطوح مختلف اقدام کنند. در این آموزش شما با اصول اولیه کار با نرم افزار Siemens NX آشنا می شوید و در پایان می توانید قطعات صنعتی رایج را مدل سازی کنید.

در این آموزش نرم افزار siemens NX در سطح مقدماتی و به صورت گام به گام و همراه با مثال مورد بررسی قرار می گیرد. نرم افزار Siemens NX نرم افزاری است که در حال حاضر سهم مهمی از بازار جهانی نرم افزارها را به خود اختصاص داده است و در داخل کشور هم استفاده از آن، روز به روز در حال افزایش است. دانشجویان و مهندسین با استفاده از این آموزش، گام بلندی در ارتقای سطح دانش فنی خود برمی دارند.

بدون شک این نرم افزار اصلی ترین رقیب نرم افزار  CATIA V6 بوده و با توجه به پیشرفت هایی که در نسخه 11 این نرم افزار دیده میشود حتی میتوان گفت بسیار یکپارچه تر و باهوش تر شده است.کاربران آن میدانند که کمترین میزان خطا را در هنگام طراحی ایجاد میکند و بخصوص ورژن 11 آن یک نرم افزار طراحی کاملا کاربر پسند شده است.

دوره آموزشی این نرم افزار (Siemens NX) را اینجا ببینید.

ویژگی های  برنامه Siemens NX:

NX یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه  CAE/CAE/CAE در سطح جهان میباشد. این نرم افزار برای اولین بار توسط کمپانی EDSو به سفارش شرکت مک دونال داگلاس که امروزه با نام بوینگ شناخته میشود در سال 1960 میلادی به منظور استفاده در صنایع هوافضا پا به عرصه وجود گذاشت و تا امروز به صورت پیوسته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
در سال 1983 اولین مدل سه بعدی به سبک امروزی توسط نرم افزار UGS ارائه شد .تا قبل از این تاریخ مدل سازی به سبک دو بعدی انجام می شد.در سال 1993 به دلیل اهمیت رشد و توسعه قابل توجه مدل سازی و مباحث وابسته به ان این نرم افزار فعالیت خود را به صورت یک شرکت مستقل با نام UGS.امروزه این شرکت در سیستم PLM پیشرواست.
یکی از مهمترین ویژگی این نرم افزار سرعت بسیار بالای ان در طراحی قطعات است.قابل ذکر است که حجم اختصاص یافته از هارد دیسک به این نرم افزار به صورت قابل توجهی از مدل های مشابه کم تر میباشد.
شرکت معروف SIEMENSE که یکی از بزرگ ترین کمپانی های ساخت محصولات است با شرکت UGS از سال 2007 شروع به همکاری کرده است. و این نرم افزار را در مجموعه نرم افزاری PLM خود به عنوان پلتفرم CAD. CAM. CAE معرفی کرده است. این نرم افزار بخوبی با ماژول های دیگر راهکار PLM زیمنس سازگاری داشته و کاملا با این سیستم هماهنگ شده است.

در ۹ ژانویه سال ۲۰۰۷، گوگل عرضه Google SketchUp 6 را اعلام کرد که یک نسخه رایگان و قابل دانلود از نرم افزار اسکچ آپ است و برخی از قابلیت های SketchUp Pro را ندارد، اما شامل ابزارهایی برای آپلود کردن محتوا به گوگل Earth و Google 3D warehouse است. یک جعبه ابزار به کاربر اجازه می دهد “راه برود” و اشیا را از نماهای مختلف ببیند. همچنین از برچسب ها برای مدل ها پشتیبانی می کند، یک ابزار Look Around و یک ابزار رسم شکل Any Polygon دارد. در Google SketchUp Pro 6، یک نسخه بتا از Google SketchUp LayOut معرفی شد. LayOut شامل ابزارهای وکتور دو بعدی و چیدمان صفحه است که قابلیت تولید تصاویر نمایشی بدون نیاز به برنامه های مجزا را دارد.

در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۰۸، SketchUp 7 عرضه شد و در آن تغییراتی ایجاد شده بود که استفاده از آن را آیان تر می کرد. این تغییرات شامل ادغام SketchUp Component Browser با Google 3D Warehouse، LayOut 2 و Component های پویایی بود که قابلیت تغییر اندازه دارند. در این ورژن دیگر از Windows 2000 پشتیبانی نمیشد.

در ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۰، SketchUp 8 عرضه شد که مکان جغرافیای مدل با Google Maps  و Building Maker  ادغام شده بود. در این ورژن دیگر از Mac OS X Tiger پشتیبانی نمیشد. هیچ کدام از نسخه های رایگان و حرفه ای به صورت بومی برای لینوکس یا ورژن های قدیمی تر از Mac OX 10.5  موجود نبود. استفاده از SketchUp 8 تحت شبیه ساز Wine امتیاز طلایی گرفته است.اطلاعات

مکان جغرافیایی همیشه در فایل KMZ ذخیره می شود. خود طرح های ساختمانی در فایل SKP ذخیره می شوند.

tak-admin
ارسال دیدگاه