مواردی که باید به عنوان یک اپراتور دستگاه فرز CNC بدانید

اپراتوری CNC

دستگاه CNC سخت افزاری ارزشمند

شما فقط یک ماشین CNC با نام تجاری جدید دریافت می کنید و دانش کمی در مورد نحوه کار فرز CNC دارید حال می خواهید کار خود را با دستگاه شروع کنید؟ خیلی عجله نکنید و قبل از آماده شدن برای هر کاری ، از شناخت دستگاه شروع کنید.
ابتدا با اجزای رایج دستگاه فرز CNC مطلع شوید:

اپراتوری CNC
اپراتوری CNC

1. کنترل پنل: کنترل پنل قلب یک دستگاه CNC است. این صفحه کلید کامپیوتر است که توسط تکنسین برای وارد کردن کدهای G در دستگاه استفاده می شود. کدهای G دستوراتی هستند که به دستگاه اجازه می دهند براساس نیاز شما برش هایی را انجام دهد.

2. لوله منبع خنک کننده: در حالی که فلز را آسیاب می کنید ، دستگاه و فلز هر دو داغ می شوند. از لوله های منبع خنک کننده برای پمپ کردن ماده خنک کننده برای خنک نگه داشتن فلز استفاده می شود. همچنین برای اطمینان از حرکت صاف آن ، ابزار برش را روغن کاری می کند.

3. جدول: فلز ، چوب یا پلاستیک برای فرز در این سطح نگهداری می شود. قطعه کار با استفاده از گیره به همراه جدول نگه داشته می شود.

4. محور: در یک دستگاه CNC یک تا شش محور وجود دارد.

5. ستون: آن قسمت است که در امتداد محور جریان دارد و قسمت فرز را نگه می دارد.

6. ابزار برش: این همان چیزی است که کار واقعی را انجام می دهد. ابزار برش به ستون وصل شده است.
از این رو ، قبل از شروع کار ، در اینجا نکاتی و موارد مهمی وجود دارد که شما باید بدانید تا بتوانید ماشین فرز CNC را به صورت کارآمد کار کنید:

1. شما باید با زبان برنامه نویسی G-code / G آشنا باشید.
کدهای جی ، زبان برنامه نویسی است که برای استخراج اکثر دستگاه های فرز CNC و انجام عملیات ماشینکاری استفاده می شود ، باید مهارت و دانش در نرم افزار ساخت (CAM) به کمک رایانه را داشته باشید.

2. از یک برش مناسب استفاده کنید ، به درستی از آن استفاده کنید
برش های خوب مانع از بروز خطرات خرابی می شوند و چند اندازه برش را به دست می آورند. نحوه برخورد با دستگاه برش در عملیات فرز CNC همچنین موفقیت یا عدم موفقیت شما را تعیین می کند ، از جمله اینکه قبل از شروع کار فرز مطمئن شوید که برش به درستی قرار گرفته است.

3. همیشه به اقدامات پیشگیرانه و ایمنی توجه داشته باشید
همیشه بخاطر داشته باشید که ایمنی مهمترین مسئله درهر زمانی که با دستگاه فرز CNC را کار می کنید می باشد ، مطمین باشید که حتماً اقدامات پیشگیرانه دستگاه و محیط کار خود را درک کرده اید.

4. نگهداری
از شما انتظار می رود که به عنوان اپراتور دستگاه فرز CNC مهارتهایی در زمینه کارهای تعمیر و نگهداری مانند تعویض ابزارهایی نظیر مته و دستگیره داشته باشید.

5- نحوه استفاده از تجهیزات بازرسی دقیق را بدانید.
همیشه از تجهیزات بازرسی دقیق ما اطمینان حاصل کنید تا اجزای شما همیشه در محدوده دقیق تولید شده و اطمینان حاصل شود که فرآیند ساخت قطعات به درستی انجام می شود.

اکنون ، ایده هایی را که باید به عنوان اپراتور دستگاه فرز در نظر گرفته شود ، دریافت می کنید. با این حال ، اگر فکر می کنید انجام عملیات فرزکاری خیلی سخت بود ، می توانید خدمات فرزکاری ارائه شده توسط یک استاد کار حرفه ای و متعهد در ارائه خدمات شگفت انگیز فرز CNC را امتحان کنید.

tak-admin
ارسال دیدگاه