دستگاه برش پلاسما CNC چیست؟

برش پلاسما

با دستگاه های برش پلاسما CNC ، مشاغل می توانند قابلیت های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و به مشتریان و مصرف کنندگان خود نتایج با کیفیت و بالا ارائه دهند.اگر مطالب این مقاله را تا پایان بخوانید ، اطلاعات گسترده ای در مورد دستگاه های برش پلاسما CNC کسب خواهید کرد.

در گذشته ، ماشین های سی ان سی ، فقط در صنایع اتومبیل و حمل و نقل هوایی استفاده می شدند.اما در حال حاضر ، ماشین های CNC از نظر سرعت فرآیند ، دقت ، کارایی و کاربردهای خاص به طور مداوم و روز به روز در حال پیشرفت هستند.

یک نمونه خوب از یک کاربرد خاص دستگاه های برش سی ان سی ، برش صفحات فلزی است.روش های زیادی (پلاسما ، لیزر و برش واترجت) برای برش صفحات فلزی وجود دارد که تفاوت آنها بستگی به نوع و ضخامت مواد برش یافته دارد که در میان موارد ذکر شده فرآیند برش پلاسما CNC دارای سرعت برش برتر و کیفیت برش بسیار دقیق تری است که سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر باعث افزایش کارآیی و بهره وری برتر می شود.

برش پلاسما
برش پلاسما

برش قوس پلاسما ، که به عنوان برش فیوژن پلاسما یا برش پلاسما نیز شناخته می شود ، یک فرآیند ساخت است که از گاز بخاری یونیزه شده و گرم شده از طریق مشعل پلاسما استفاده می کند ، تا گرما ، ذوب و در نهایت برش ماده رسانا الکتریکی را به اشکال و طرح های سفارشی تبدیل کند.

دستگاه برش پلاسما ، یک روش موثر برای برش ورق های ضخیم است.چه در حال ایجاد آثار هنری باشید ، چه در حال ساخت قطعات ساختمانی ، برش پلاسما امکانات نامحدودی برای برش آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ ، برنج ، مس و سایر فلزات رسانا ارائه می دهد.داشتن دستگاه برش پلاسما CNC با کیفیت بالا می تواند مزایای مختلفی را به شما ارائه دهد که در زیر ذکر شده است.

فرآیند برش پلاسما اغلب به عنوان یک راه حل جایگزین برای برش لیزر ، برش واترجت و برش سوخت های اکسیژن ارائه می شود و مزایای خاصی در مورد این گزینه ها از جمله زمان برش سریع تر و کاهش سرمایه گذاری اولیه و هزینه های عملیاتی ارائه می دهد.یک برش پلاسما قادر است فلزات را با ضخامت حتی 6 اینچ به راحتی برش دهد.

هزینه خرید دستگاه برش پلاسما بیشتر از سایر دستگاه های برش است.هرچه برش پلاسما گرانتر باشد ، عملکرد آن بهتر خواهد بود و به شما امکان می دهد خیلی سریعتر برش دهید.البته فقط هزینه خرید دستگاه برش پلاسما نیست که گران است ، بلکه هزینه های تعمیر دستگاه CNC و نگهداری کلی آن نیز  زیاد می باشد.اگر در خرید ماشین برش پلاسما ارزان ، سرمایه گذاری می کنید ، ممکن است کیفیت برش خوبی نداشته باشید ، حتی کیفیت برش ممکن است پایین تر از حد استاندارد باشد و حتی دستگاه خیلی زود خراب می شود و باید توسط تعمیرکار CNC تعمیر شود.پس زمان خرید انواع دستگاه برش سی ان سی نهایت دقت را داشته باشید.

tak-admin
ارسال دیدگاه