بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی

بروز مشکلات در دستگاه سی ان سی

هیچ دستگاهی وجود ندارد که پس از مدتی استفاده با خرابی و مشکلات همراه نباشد و دستگاه cnc نیز از این قاعده مستثنی نیست.در این مقاله به برخی از مشکلات که ممکن است برای دستگاه سی ان سی شما بوجود آید و راه های رفع آنها اشاره خواهیم کرد.

خدمات ماشینکاری CNC به دلیل دقت بالا ، بهره وری برجسته ، قابلیت قوی و قابلیت انعطاف پذیری ، روز به روز محبوب تر می شوند.اما وقتی آن را به درستی حفظ نکنیم یا برخی کارهای غلط را انجام دهیم ، کارایی و کیفیت محصول تحت تأثیر قرار می گیرد.

بیشتر مشکلات و خطاهای بوجود آمده در ماشین آلات سی ان سی ، ناشی از خطای کاربر و عدم نگهداری صحیح از دستگاه است.بنابراین اگر افرادی که با آنها کار می کنند ، آموزش کافی ببینند و هم چنین برنامه نگهداری و تعمیر پیشگیرانه در نظر گرفته شود ، دیگر نگران هیچ مسئله ای نخواهید بود.

بسیاری از مسائلی که با آنها روبرو هستید تحت کنترل شما هستند و می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چنین مشکلاتی را تجربه نمی کنید.شما فقط باید کتابچه راهنمای کاربر را به درستی دنبال کنید و بررسی و تعمیر و نگهداری منظم دستگاه cnc را انجام دهید.

خطاهای برنامه نویسی

ماشین های CNC توسط رایانه از طریق زبان برنامه نویسی کنترل می شوند ، بنابراین ممکن است به دلیل خطا در برنامه نویسی CNC مشکلاتی بوجود آید.برنامه نویسی نادرست منجر به خطاهای محصول و توالی حرکت اشتباه خواهد شد.تشخیص این مشکلات برای اپراتورهای تازه کار و بی تجربه دشوار است.

کاربران جدید ممکن است به دلیل بی تجربگی در تشخیص این مشکل تلاش کنند ، بنابراین رفع آن گاهی اوقات دشوار است.خوشبختانه با آموزش خوب ، کاربران جدید می توانند به سرعت یاد بگیرند.

راه حل ها:

– کارمندان جدید را به طور جامع و کافی آموزش دهید.

– برنامه نویسان باتجربه بر عملیات نظارت داشته باشند.

– راهنمای کاربر و دستورالعمل های دقیق را به اپراتورهای جدید ارائه دهید.

– در موارد نادر ، به سادگی دستگاه را خاموش کرده و سیستم را مجدداً راه اندازی کنید.

تنظیمات و ابزارهای نادرست

ابزارها و تنظیمات نامناسب ماشین سی ان سی از دیگر خطاهای رایج کاربر است که اغلب توسط کارمندان جدید یا کم تجربه انجام می شود.این نوع خطاها می توانند باعث ایجاد خراش و سوختگی روی مواد و ابزار شوند.

اگر خود ابزار دارای علائم سوختگی باشد ، ممکن است به این معنی باشد که این ابزار به پایان عمر مفید خود رسیده است و باید جایگزین شود.علائم دیگری که باید مراقب آنها باشید ، لبه های ناهموار یا علائم برش قابل مشاهده بر روی مواد است که معمولاً نشان می دهد سرعت تغذیه بیش از حد ، زیاد است.

 

نگهداری ضعیف

اگر دستگاه CNC منبت تمیز و روان نشده باشد ، آلودگی بر روی تجهیزات جمع می شود و بر محل و بستن قطعات و خروجی دستگاه تأثیر می گذارد و باعث کاهش دقت می شود.عدم تمیز کردن معمول هم چنین می تواند منجر به انسداد فیلترها و در نتیجه گرم شدن بیش از حد دستگاه سی ان سی شود.تمیز نگه داشتن دستگاه در بین موارد استفاده بهترین راه حل برای حل این مشکلات است.

راه حل ها:

– دستگاه مورد استفاده را به طور مرتب تمیز و نگهداری کنید.

– سطح خنک کننده ها یا جریان هوا را بررسی کنید.

پچ پچ یا لرزش

ارتعاش یا پچ پچ زیاد در دستگاه CNC کیفیت قطعه را کاهش می دهد ، بر دقت ابعاد تأثیر می گذارد ، از دوام ابزار و دوام دستگاه می کاهد و حتی روی عمر دستگاه شما تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که شناسایی مسائل و یافتن راه حل برای حل این مشکلات ضروری است.درک اینکه چه چیزی باعث بروز خطا می شود ، در درجه اول کلیدی برای جلوگیری از وقوع آن در آینده است و باعث صرفه جویی در وقت ، هزینه و مواد می شود.

اگر همه این احتمالات را از بین برده اید و فکر می کنید خود دستگاه مقصر است ، با تعمیرکار cnc تماس بگیرید.

tak-admin
ارسال دیدگاه