انواع دستگاه تراشکاری

انواع دستگاه تراشکاری

دستگاه تراشکاری چیست؟

 

دستگاه تراشکاری 

  • (تراش cnc) دستگاهی است که با استفاده از ابزارهای برش و با قطرهای مختلف که برای تولید یک شیء روی قطعه کار اعمال می شود. این ماشین آلات قادر به تولید انواع شکل، برش و جزئیات در قسمت کاری چرخان هستند.
  •  در ماشین تراش CNC ، کاربر می تواند با استفاده از کامپیوتر و یا درگاه داده سی ان سی یا صفحه کنترل دستگاه را برنامه ریزی کند تا قطعات با کیفیت را با سرعت بالایی تولید کند. تراش CNC به دو صورت عمودی یا افقی می آید.

دستگاه تراشکاری افقی سی ان سی :

 

  • ماشینکاری تراش افقی CNC به وسیله اسپیندل که وظیفه چرخش قطعه کار و ابزار که وظیفه براده برداری را دارد انجام میشود. این دستگاه ها قطعه کار را می چرخاند در حالی که ابزار با برداشتن مواد اضافی ، قطعه را شکل می دهد.
  • از انجایی که طول قطعه کار ممکن است بزرگتر باشد تراش cnc در دو نوع با گلویی اسپیندل بسته و باز عرضه می گردد لازم به ذکر است که محور حرکت تراش نیز به دو حالت Box و یا linear , در نوع ساخته و طراحی می گردد.

دستگاه تراشکاری سی ان سی bed تخت (تراش cnc تخت) :

 

  • در این نوع ماشین آلات و تراش با توجه به نوع براده برادری برای قطعات سنگین تر و براده زیاد حین ماشین کاری مثل چدن استفاده می گردد و سرعت پایین محور ها و عمر طولانی می توان نام برد.

دستگاه تراشکاری  سی ان سی bed مورب (تراش cnc مورب) :

 

  • در این نوع ماشین آلات که به تراش های های اسپید معروف می باشند سرعت محور ها چندین برابر بالاتر می باشد و دستگاه با توجه به اسم آن ریل ها با زاویه نصب و عمر بالاتر و سرعت ماشین کاری بالاتری داشته و جهت کارهای سری تراش مورد استفاده می باشد.
  • تراش های عمودی و بر خلاف ماشین های تراش افقی cnc تمایل دارند ردپای بزرگتر یا مقدار کل فضای مورد نظر خود را در اختیار داشته باشند ، تراش cnc افقی بیشتر برای استفاده در قطعه های کوچکتر یا متوسط مناسب می باشد.

 

  •  و برای قطعات سنگین و ریخته گری سنگین تردر قطعه کار با توجه به کشش گرانشی طبیعی زمین پیشنهاد می گردد حتما مشاوره و اصول ماشینکاری رعایت گردد که این اطلاعات به ویژه در صورت خرید دستگاه تراش سی ان سی استفاده شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انواع دستگاه تراشکاری
انواع دستگاه تراشکاری

دستگاه تراشکاری عمودی سی ان سی :

 

  • یک تراش عمودی سی ان سی که ساخت قطعه های فوق العاده بزرگ و سنگین از جمله مواردی که باید با جرثقیل بارگیری شوند ، ایده آل می باشد. همچنین برای تسریع در روند ماشین کاری پالت (میز گردان) یا دو پالت برای این نوع ماشین طراحی میگردد (مدل تک پالته و دو پالته) که با انجام چرخش میز تسریع در حالت ماشینکاری و زمان تعویض قطعه فراهم می گردد.
  •  در این نوع دستگاه cnc حرکت پایدار اسپیندل و برش دقیق تر را فراهم می آورد. با در نظر گرفتن این مزایا ، لازم به ذکر است که تراش سی ان سی عمودی تمایل دارند که کمی گرانتر از همتایان افقی خود باشند.
  • صرف نظر از نوع ماشین تراش شما، عوامل زیادی در ماشین کاری با دقت و با کیفیت لازم است که یکی از این موراد گیره ها می باشند که وظیفه آن نگهداشتن ثابت قطعه کار در حین انجام ماشین کاری است. گیره های کم کیفیت تمایل به تغییر مکان دارند و این می تواند به اندازه گیری های نادرست منجر شود.
  • در مورد تحمل دستگاه تراشکاری سؤال کنید، در مورد فیکسچر و برنامه نویسی تراش cnc با متخصصان در ارتباط باشید به این ترتیب برای تکمیل یک قطعه دیگر نیازی به انجام چندین عملیات اتمام نخواهید داشت.

 

  • هر دو نوع تراش مزایا و مضرات مختلفی دارند. به عنوان مثال ، دستگاه تراشکاری cnc افقی معمولاً ارزانتر از دستگاه تراشکاری cnc عمودی است ، اما برای کار روی قطعات کار کوچکتر مناسب تر هستند.

 

  •  تراش های عمودی به طور معمول هزینه بیشتری از تراش افقی دارند . بهترین دستگاه برای شما به نیازهای کاری شما بستگی دارد. به دلیل استفاده های متعدد و ویژگی های پیچیده آنها ، بهتر است قبل از خریدن دستگاه تراش cnc متخصصین در امور ماشین الات صحبت کنید و مشاوره لازم را دریافت فرمایید.
tak-admin
ارسال دیدگاه